zaterdag 28 april 2018

Dag 27: Pré-en-Pail - Bagnoles-de-l'Orne; zowat 27 km.

De dieren waren vandaag het hoofdthema. De koekoek gaf al een ouverture vóór 7 uur. Daarna zag ik nog roofvogels en veel ander klein vogelgespuis.
Het was eigenlijk een heel rustige dag. Ik zag bijna geen kat ... maar wel opvallend veel blaffende honden. Op 't laatste heb ik nog een kwade loebas achter mij gehad maar ik hield hem staande met mijn stokken en de nodige Franse vloeken. Een vrouw riep hem wanhopig terug maar kreeg hem niet in de leiband. Als je zelf hond zou zijn, zou je toch ook een mals pelgrimpootje verkiezen boven een knellend gareel!

Mijn gps heeft weer achterpaadjes gevonden waarvan je zou denken: waar haalt hij ze vandaan? Soms ging het recht door het struikgewas en soms liep ik meer in een beek dan op een pad.

Men voorspelt voor morgen veel regen. Ik denk erover na om een rustdag in te lassen.