maandag 23 april 2018

Dag 22: Courville - Bretoncelles; 33 km.

Doordat ik gisterenmiddag amper iets te eten had heb ik me 's avonds bijna een indigestie gegeten. Het voortreffelijk diner werd me bijna fataal en na een zware stapdag bleef het zwaar op mijn maag liggen. Rond middernacht heb ik dan besloten de noodprocedure in te schakelen.
Ik concentreerde me met al mijn pelgrimsverstand op de scheikundige processen in mijn ingewanden. Ik ontleedde het lekkere kippebilletje, de tomaatjes, aardappelpuree, camembert, geitenkaas en cremedessert tot in de kleinste details. Voegde nog wat maagzuur, gal en alvleeskliersap toe, zolang tot ik rond 01 uur kon gaan neerliggen zonder reflux-reactie. Vanmorgen zag de dag er al veel bruinkleuriger uit.

Soms moet je naar toilet en vind je er geen. Soms wil je in de bosjes maar vind je er geen. Soms vind je alles tegelijkertijd.
Waarschijnlijk heeft een amateur pelgrim dit achtergelaten. Een beginneling stuurt gemiddeld na twee weken een deel van zijn bagage terug naar huis of laat het ergens onopvallend achter.
... ...
Kwisvraag: wie weet hoe deze onderkruiper heet? Hij kruiste mijn pad en kuiste de plaat.