zondag 1 april 2018

Dag 0: Pasen Proloog in Antwerpen (ongeveer 12km).

Vandaag zeer mooie Paasdag!
De eucharistie in St Michiels werd gecelebreerd door de goedlachse priester, van Colombiaanse afkomst, die 5 jaar geleden bij de begrafenis van mijn vader was. Hij is daar sinds drie weken onderpastoor! Hij gaf mij nog zijn zegen mee.
Mooie stempels gekregen en nog enkele boeken over St Michielskerk als geschenk. Hartelijk dank voor al die bemoedigende wensen voor een goede pelgrimstocht.

De St Michielskerk verwijst naar de St Michielsabdij (Norbertijnen) die in die omgeving stond tot de Franse revolutie.
Bekijk het mooie filmpje over de prachtige kerk:
http://www.pangpang.be/St-Michielskerk-Antwerpen


Dan naar de kathedraal en de St Jacobskerk. Ik moest daar 3 kwartier wachten tot de kerk open ging maar ik kreeg er onverwacht een persoonlijke rondleiding van meer dan 1 uur. Ik heb er nog heel wat bijgeleerd over onze pelgrim-apostel.

Het was tamelijk koud vandaag maar de regen bleef uit. De weinige druppels die ik kreeg vielen bij de zegening met de wijwaterkwispel in de kerk.