donderdag 24 mei 2018

Dag 52: Le Faou - Plougastel-Daoulas; 22 km.

Het spijt me maar deze bijdrage gaat weeral over interne perikelen. Mijn maag begint mij ernstige zorgen te baren: vandaag geen enkele pijn gevoeld, geen enkele last gehad. Nog erger: ze is beter dan ooit! Misschien was de oorzaak die helicopterbacterie (helicobacter pylori)? En heb ik die bacteries allemaal in Châteaulin uitgespouwen! Hopelijk blijft het nu zo. Te vroeg victorie blazen is nooit niet goed.

Ik zie aan veel dingen dat ik in de buurt van de zee ben maar ik heb ze nog niet echt gezien. Vanmiddag twijfelde ik even maar toen ik verder toekeek zag ik dat die blauwe band aan de verre horizon ribbels had. Voor een platte zee is dat wat raar. 't Waren bossen in de nevel!

Hier in Plougastel-Daoulas de eerste grote 'calvaire' gezien. Fenomenaal mooi. 15 jaar geleden gerestaureerd. Het hele passieverhaal in een film van beeldhouwwerken!