donderdag 3 mei 2018

Dag 31: St-Hilaire-du-Harcouët - Pontaubault; 26 km.

Ideale pelgrimsdag, alhoewel. Fris en zonnig en meestal in de schaduw.
Dus weer de hele dag op dat vlak recht fietspad. Dat schiet snel op maar begint na drie dagen toch een beetje te vervelen. Is het daarom dat me vandaag zoveel geuren zijn opgevallen. Ik rook vanalles en soms zo hevig dat ik er moest van hoesten. Geuren van bloemen en versgemaaid gras, en geuren die ik direct niet kon thuisbrengen (= een beetje ver). Vooral geuren van land en tuinbouw: koeien, silovoer, mest ... Zou het daarom zijn dat de pizza vanmiddag naar patatten rook? Nee, mijn neus is nog in orde. Er lagen patatten op want het was een pizza campagnarde.

Voor degenen die hoopten dat het morgen al gedaan is kan ik alleen maar zeggen dat ik nog drie weken ga uitbollen.

Eerst volg ik de groene lijn naar het zuid-westen tot in Redon. En dan volg ik de rode lijn via Vannes en Brest tot in Pointe St Mathieu. Daar moet ik wel stoppen of ik val van de aarde op het einde van de wereld: Finistère.