maandag 21 mei 2018

Dag 49: Elliant - Briec-sur-l'Odet; ongeveer 21 km.

Pinkstermaandag en zowat alles was gesloten. Gelukkig kreeg ik een half stokbrood mee van de mevrouw vanmorgen. Een Ierse pub was vanmiddag wel open waar ik een limonaadje dronk. Guinness durf ik toch niet aan. Toch al een beetje in de sfeer komen tegen volgend jaar!

Het kan nog spannend worden voor de laatste dagen want plots geeft de weersvoorspelling regen en onweer voor later in de week. Het dreigde deze namiddag ook al wat.
Dit stadje heeft heel wat horeca (4 pizzeria's, 2 crêperies traditionelles, 1 kebabzaak), 3 supermarkten (waarvan 1 bio), 4 bakkers en minstens 3 bar-tabacs. Alleen is vandaag alles gesloten! 1 bar die open was, had niets van voeding, zelfs nog geen chips.
Ik heb dan vanavond mijn nood-noodvoorraad aangesproken: een blikje sardines. Ik vond in mijn heuptasje ook nog 12 petit beurre koekjes en een restje pindanootjes voor dessert.
Ik heb morgen in deze B&B wel ontbijt maar ik verlaat dit stadje niet zonder mondvoorraad ingeslagen te hebben.