zaterdag 17 maart 2018

2 weken voor vertrek.

Het vertrek is voorzien op 1 april, Pasen 2018, in Antwerpen.
Op die eerste dag (dag 0 = proloog) ga ik alleen mijn stempels halen in de St Michielskerk, de kathedraal en de St Jacobskerk. Zonder zware rugzak zal ik lopen tot station Berchem of misschien iets verder.
De eerste dag  ga ik met de trein met kleine rugzak terug naar station Berchem en dan te voet tot bij mij thuis in Mechelen. Laatste nacht thuis.
De tweede dag wordt de eerste serieuze stapdag van Mechelen naar Grimbergen. Niet te veel kms in het begin. Mijn voeten moeten nog hard worden. Gewoonlijk ben ik na 2 weken in forme (vorig jaar pas na 5 weken!). Dus langzaam inlopen.

Wat is er nieuw tegenover vorig jaar: 
Nu neem ik een poncho mee ipv een paraplu.
Ik neem 2 wandelstokken ipv 1 wandelstaf.
Een dikkere slaapzak (1040 gr).
Een half slaapmatje (380 gr).
Of ik wel of niet een tentje zou meenemen ... daar ben ik nog over aan het nadenken.